Saturday, September 25, 2021

محتاجة اتكلم

 

عايزة اتكلم والكلام اللي هقوله مينفعش يتقال لحد .. ينفع يتقال لشخص واحد يمكن في يوم من الايام يدخل هنا ويقراه لكن في اللحظة ديه بردو مش هقدر اتكلم معاه

عموما اتمنى يدخل هنا في يوم من الايام ويقرا لان دا كلام  نفسي اقوله له ومش هقدر 

كان الكلام تاه .. انا داخلة مخصوص عشان افضي صخب الاصوات اللي جوايا بتتكلم لكن مش عارفة اتكلم اوي  مش عارفة ابدأ منين 

هبدأ بشكرا على التجربة ككل .. مختلفة بكل تفاصيلها رغم انها مكانتش صح من البداية لكن كنت محتجاها .. كنت محتاجة احس بكل حاجة حسيتها كنت محتاجة ابص لتفاصيلي بعين تانية مختلفة .. كنت محتاجة ارجع احب نفسي زي ماهي وانت ساعدتني على كدا 

في البداية كنت فاكرة ان مشكلة ثقتي بنفسي اتحلت معاك لكن الاحلى اني اكتشفت انها لازالت قائمة وهتفضل قائمة لو استمريت اعتمد على حد غير نفسي .. البداية والحل عندي 

انا اللي لازم اتأكد اني استاهل عشان انا استاهل مش عشان حد شاف كدا او قال كدا 

في مرة قولت لي عايزك تكوني سعيدة بصرف النظر عن كل حاجة بتحصل وتستمتعي بابسط التفاصيل وتدي انتباهك لكل لحظة عشان تعشيها 

 انا بشككرك اوي اوي عالنصيحة ديه لانها فعلا البداية .. انا اساس سعادتي ..مش وجود او غياب حد في حياتي ..

في الحقيقة اني بقيت متأكدة اني استاهل احلى من كل التجارب اللي عيشتها والغلطة كانت بردو عندي 

  في اختياراتي وقرارتي وفي ارادتي الضعيفة لما كنت متأكدة اني لازم افرمل واوقف واخد هدنة لكن ضعفت ومقدرتش

كنت شايلةةهم اللحظة ديه ..شكرا انك اخدت عني القرار وسهلته عليا 

شكرا لانك كنت ولازلت الطف كائن بشري عرفته .. من يوم ما اتعرفنا من سنين كتير وانا بتعلم منك ولازلت بتعمل منك .. باسهل الطرق وباصعبها واتمني تعدي سنين كتير علينا واحنا لسة اصحاب كويسين وافضل اتعلم منك

ولكني توقفت


No comments: