Sunday, January 2, 2022

Happy New Year,, is it ?!

 اول سنة اكون حاسة اني مهزومة اوي كدا 

يناير ٢٠١٨ كنت حامل في ابني وواخداني الحماسة بدأت الترايمستر الاخير وبجهز اوضته وسريره 

يناير ٢٠١٩ كنت لسة راجعة مصر نهائيا ومتحمسة للبداية الجديدة .. مكنتش سنة حلوة اوي لكن كنت ممتنة للحظات كتير حلوة استمتعت بيها مع ابني وهو بيخطي اول خطوة وبينطق اول كلمة ..

يناير ٢٠٢٠ بمنتهى الحماس عملت خطتي للسنة الجديدة ونقلنا شقة جديدة وكنت مستعدة للانطلاق لكن السنة اتقفلت بدري بدري .. من فبراير ٢٠٢٠ وكل الناس خططها انهارت وكلنا قعدنا في البيت وربنا سترها معانا لحد ديسمبر والدتي جت لها كورونا ودخلت العناية المركزة بينها وبين الموت شعرة .. ضغوط السنة كلها اتكثفت في ١٠ ايام وبعد كدا خرجت وكملت العزل اسبوع كمان في البيت  بس انتهى ديسمبر وكلنا الحمد لله بخير 

وبنفس العته والسذاحة فاكرة نفسي البت الجامدة اللي يا جبل ما يهزك ريح قعدت ليلة راس السنة اعدد كل الحاجات اللي ممتنة ليها واعمل لنفسي بلان قوية ادخل بيها ٢٠٢١ 

وفي يناير ٢٠٢١ استقبلت السنة الجديدة بحماس وتفاؤل وواضح بقة ان ديه السنة اللي هنطلق فيها 

على أبريل اشتغلت وصباح الانبهار اللي انبهرته بشغلي الجديد والمدير كان مفهمني اني بيضة دهب نزلت عليه من السما  وصراحة شهر ابريل كان مميز كمان على المستوى الشخصي ولقيت اصحاب قديمة.. شهرين كمان والدنيا احلوت اكتر وحسيت اني منتعشة بغض النظر عن العواقب ..وعلى شهر ٩ الدنيا بدأت تفرط والاحوال تتغير حاولت اعافر باللي فاضلي من طاقة ايجابية لحد عيد ميلادي و على اخر الشهر كنت سيبت شغلي وانا جوايا احساس عميق بخيبة الامل .. وكمل عليا ديسمبر وهل بصدمة وانتهت السنة عليا وانا حاسة بتعاسة محسيتهاش من سنين ..

تعاسة وقلب مكسور وروح مهزومة 

يناير ٢٠٢٢ كل اللي حاسة بيه ان معنديش خطط ..معنديش حماس  ..معنديش طاقة

هدفي الوحيد ل ٢٠٢٢ ان قلبي يجف تاني .. وروحي تتحول للون الرمادي .. وميكونش عندي احساس لا بسعادة ولا بتعاسة 

اكتر حد خذلني وخيب املي فيه هو انا .. ومش عارفة اصلح غلطاتي في حق نفسي ازاي



No comments: